divendres, 14 de novembre del 2008

Pinguins, lluna plena i vi xilé a Chiloe

Acabem d'arribar de l'illa de Chiloe. Us escrivim, de nou, des de Puerto Montt on farem nit abans d'agafar demá al migdia un avio que ens acostará encara mes a la fi del mon: Punta Arenas.

Com us podem descriure la bellesa d'aquesta illa? Crec que nomes amb les fotos us podreu fer una minima idea del que els nostres ulls han vist aquests dies.

Us fem un resum rapid:

Vam arribar dimecres al migdia a Ancud (despres d'una horeta de bus i mitja hora de ferry) i vam anar al hotel Nuevo Mundo, un hotelet precios, amb una sala amb taules i cadires de fusta i parets de vidre que donen a la bahia. La posta de sol va ser increible. Vam cuinar a l'hotel i allá vam coneixer a l'Ully, una noia alemana, i en Jean, un belga. Ens van fer molta rabia: tots dos viatgen sols, en Jean va amb bici per tot arreu, i no tenen bitllet de tornada, grrr!!! En fi, vetllada a quatre amb molts riures...

Dijous al mati ens vam ajuntar a l'esmorzar amb ells dos i amb en Cristoff, un suis (aixo ja comen}a a semblar la peli L'auberge espagnol, eh?) i vam anar amb ell i la Ully cap el museu de la ciutat abans d'anar cap a... les pinguineres!!!!!

Una horeta en bus, una caminadeta de mitja hora i vam arribar a agafar les barques dels pescadors que et porten fins les illes ben plenes de pinguins (magallanics i Humboldts). Durant mitja horeta els vam poder veure molt d'aprop amb un somriure als llavis als veure'ls caminar i relliscar per les roques... peró, quan arriben a l'aigua... ah!!! allá si que es mouen be!!

Be, despres de les pinguineres vam anar cap a Castro, la capital de l'illa, i vam anar directament a l'hostalet que l'Ully ens havia recomanat. En Jean tambe hi anava, ell en bici, i vam quedar que el primer que arribes reserves habitacio. Nosaltres que anavem amb bus estavem segures que o no arribaria o que ho faria mes tard que nosaltres i quan vam dir-li a la Patricia, la propietaria de l'hotel, que potser vendria un noi, va apareixer darrera seu. Tot i anar amb bici, va arribar abans!!

Ens vam decidir per cuinar junts i comprar un parell d'ampolles de vi xilé. La primera no cal recordar-la perqué era una mica "peleon" peró la segona, Don Bernardo, mmmmmm!!!! Despres un passeig pel port veient la lluna plena i un pisquito, jeje!

Aquest mati, i despres d'anar al super i esmorzar, hem marxat cap a Achao i Curacao, dos petits poblets amb esglesies de fusta (patrimoni de la humanitat). N'hi ha 16 en total a l'illa pero amb el poc temps que teniem i anant en transport public, ens hem quedat amb aquestes dues fantastiques esglesies.

I a la tarda, un altre bus, ferry i aqui ens teniu a Puerto Montt de nou.

Ara a fer nones aviadet que demá volem!!

Avui somiare amb el precios paissatge de Chiloe...

lida ha dit...

comprovat, una bici sempre arriba primer...